SAHABAT

Nak beli EMAS? Macam mana nak mula ye?

Sejak rancangan BIJAK WANG hari tu adela beberapa orang rakan bertanya.. Eda macam mana nak mula ye? Macam mana nak start invest in Gold ni ye? Nak beli kat mana?

Oklah secara ringkasnya saya akan mula terangkan di sini :

1) Anda berminat ingin beli Emas?
Bagus minda anda telah nampak akan kepentingan emas sebagai pengunci kekayaan dan agen menambah nilai kekayaan untuk jangka masa sederhana dan panjang. Langkah seterusnya.

2) Nak beli emas kat mana ye?
Boleh beli emas dari Eda.. (",) Sila hubungi 012-6253023 bagi kawasan2 seperti seluruh kawasan Petaling Jaya & Kelana Jaya, KL, Subang Jaya, USJ, Sunway, Puchong, Damansara, TTDI, Shah Alam, Ampang, Bangsar atau untuk kawasan lain sila hubungi agen2 PG yang lain :

Penang - Amir di www.inspirasiemas.blogspot.com
Johor - Cikgu Azrul di www.cikguazrul.blogspot.com
Kelantan - Boleh hubungi saya juga Eda 012-6253023

3) Macam mana nak tahu harga?
Ok bagi harga emas di PUBLIC GOLD harga semasa boleh diikuti dari blog ini atau www.publicgold.com.my dan www.publicdinar.com.my. Harga bagi emas di PG & PD mengikut harga emas di pasaran antarabangsa yang dikemas kini setiap 20 min.. sila layari www.kitco.com. Ala tak payah susah2 nak cari semua ade di link sebelah kanan page ni.

4) Dah tahu harga, lepas tu?
Hmmm... dah tau harga anda lepas tu buatlah kira-kira berapa wang kertas yang anda selesa untuk tukarkan ke dalam bentuk emas ini. Dah tau ini sila hubungi saya Eda 012-6253023

5) Apa produk-produk yang ada?
Public Gold produk dimana spesifikasinya ialah emas 999.9 :
- Gold Bar 20 gram
- Gold Bar 50 gram
- Gold Bar 100 gram
- Syiling 50 gram

Public Dinar dimana spesifikasinya ialah emas 916 :
- 1 Dinar (4.25 gram)
- 5 Dinar (21.25 gram)
- 10 Dinar (42.5 gram)

6) Order
Dah tahu yang mana satu idaman kalbu, cepat-cepat hubungi saya di 012-6253023 untuk lock harga.. Dah lock sila bank in kan jumlah harga emas yang anda beli ke dalam akaun saya seperti tertera disebelah. Tak payah bawak cash.. bahaya takut kena rompak..

7) EMAS MILIK ANDA!
Now kita akan set untuk jumpa dimana-mana bagi saya untuk menghantar emas-emas yang saudara-saudari beli tadi. Dan Wallah! Anda kini adalah PELABUR EMAS! Senangkan..

Jadi apa tunggu lagi.. marilah beramai-ramai kita beli emas sementara harga tengah cantik ni.. EDA 012-6253023..



2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum,saya pelajar y menuntut di sabah dan jarang2 dapat balik ke semenanjung.boleh ke kalau hantar wakil je untuk ambil emas tu?

emas said...

terima kasih maklumat ni sebab sekarang harga emas tengah murah memang xtau nak beli ngn sape....

BUAT RENUNGAN

Abū Bakr ibn Abi Maryam reported that he heard the Messenger of Allah say: "A time is certainly coming over mankind in which there will be nothing (left) that will be of use (or benefit) save a Dinār (ie, a gold coin) and a Dirham (ie, a silver coin). [This prophecy clearly anticipates the eventual collapse of the fraudulent monetary system now functioning around the world.] (Musnad, Ahmad)