SAHABAT

10 DINAR SAHAJA UNTUK MENUNAIKAN HAJI TAHUN 2015

Assalamualaikum.. sebelum ni  ada artikel terdahulu saya bertajuk NILAI EMAS BERBANDING DUIT. Didalam artikel ini ade membincangkan tentang betapa Dinar boleh digunakan untuk mengurangkan kos menunaikan Haji di point no 4 berkenaan....

"4. Pelaburan paling terjamin dan menguntungkan. Kos nak pergi haji tahun 2006 ialah 70 dinar tapi tahun 2009 hanya perlu 21 dinar sahaja. Jadi anda tak perlu tambah duit dan dapat pergi haji lebih ramai."
Dalam menyusuri blog teman-teman tokey emas.. terserempak dengan satu artikel yang menarik perhatian.. Artikel yang menjelaskan mengenai kaitan antara penyimpanan emas dan kos menunaikan haji.
 
Semalam mencari ilham tentang pelaburan emas . dah lama dah tak blog walking smlm takde keje sambil tgk bola gi jalan2 di alam siber ni ...dan terbaca keratan akhbar ni..fuh.. jom baca sama2...dan fikir sama2...tahun 2004 RM212 =  1 Dinar ( klik gambar utk besarkan )


then godek lagi jumpa pulak bab simpanan dinar dan Haji..( klik gambar utk besarkan )


Pendaftaran Pakej Haji 2010M/1431H pada tahun ini dibuka sekarang. Pakej-pakej yang ditawarkan adalah seperti berikut :
(sumber :  HajiUmrah.com)
 

Kos haji meningkat setiap tahun tu. Berdasarkan statistik 10 tahun terakhir, biaya haji menerusi Dinar terus menerus mengalami penurunan. Tahun 2000 biaya haji sekitar 70 Dinar tetapi tahun ini (2009) hanya sekitar 21 Dinar sahaja diperlukan dimana ia mengalami penurunan purata 12% setahun. 

Jika berdasarkan trend ini, dan mula meyimpan dalam DINAR sekarang sebanyak paling kurang 2  Dinar setahun, pada tahun 2015 insyaAllah kita akan mampu membiayai haji dengan kos 10 Dinar!!  

Haji ialah mengunjungi Baitullah di Mekah dalam Bulan-bulan Haji dengan mengerjakan Rukun-rukunnya seperti Wukuf, Tawaf, Saie dan lain-lain. Ia difardhukan Allah pada Tahun 5 Hijrah keatas setiap orang Islam, lelaki dan wanita yang berakal, baligh dan berkemampuan. Haji adalah salah satu 5 Rukun Islam. Firman Allah swt bermaksud, “Dan sempurnakanlah Haji dan Umrah kerana Allah” (Al-Baqarah:196). “Dan untuk Allah, wajib ke atas manusia mengerjakan Haji di Baitullah (Kaabah) bagi sesiapa yang mampu sampai ke sana. Barangsiapa yang engkar, maka Allah Maha Kaya (tidak memerlukan) dari semesta alam” (Ali Imran:97). Sabda Rasulullah saw bermaksud, “Haji yang Mabrur, tiada balasan baginya selain Syurga”.

Kesimpulan,

Mari kita menyimpan mula dengan menyimpan  1 Dinar dengan harga RM560 ( 1 Mei 2010 ) mulai hari ini dan simpan setahun paling kurang 2 keping.
 
Mudah2an kita dapat mengerjakan Rukun Islam ke 5 pada tahun 2015..Amiin.. Jom pegi haji tahun 2015  dgn 10 Dinar !!! Mari kumpul Dinar!!
 
Harga Dinar 1 April 2010 = RM557
Harga Dinar 1 Mei 2010 = RM560

Anda berminat simpan Dinar Emas boleh hubungi EDA 012 6253023.

Atau anda berminat meyimpan jongkong emas ketulenan 999.9 sila hubungi EDA 012 6253023 

sumber : wakala aura aurum 

2 comments:

AZRUL said...

Mudah2an kita sama2 rakan2 emas yg lain mampu simpan 10 dinar sekarang dan pergi haji tahun 2015 nnt. InsyaAllah

Unknown said...

InsyaAllah Cikgu.. kalau dapat pakat pi ramai2 bagus gak cikgu..

BUAT RENUNGAN

Abū Bakr ibn Abi Maryam reported that he heard the Messenger of Allah say: "A time is certainly coming over mankind in which there will be nothing (left) that will be of use (or benefit) save a Dinār (ie, a gold coin) and a Dirham (ie, a silver coin). [This prophecy clearly anticipates the eventual collapse of the fraudulent monetary system now functioning around the world.] (Musnad, Ahmad)